پایگاه خبری تحلیلی لاهیگ با افتخار همراهی بیش از یک دهه در عرصه رسانه های مجازی در استان گیلان      
کد خبر: ۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۸

اختلاط چای، راهکار برون رفت از عادت ذائقه مردم به چای خارجی

رییس پژوهشکده چای کشور گفت: ذائقه مصرف‌کنندگان به نوشیدن چای خارجی عادت کرده است بنابراین لازم است با بکارگیری روش های مناسب مانند اختلاط چای داخلی با چای وارداتی به نسبت های مناسب و یا استفاده از طعم دهنده‌های طبیعی نسبت به مقبولیت چای ایرانی در بین مصرف کنندگان گام برداشت.
دکتر رضا آزادی ، به پیشنهاد اصلاح روش خریداری برگ سبز چای توسط دولت از سوی این پژوهشکده اشاره کرد و گفت: از آنجا که یکی از مشکلات اساسی و حلقه مفقوده کشت و صنعت چای کشور در بخش بازرگانی و بازار مصرف است، باید بازنگری اساسی در این زمینه صورت بگیرد.

وی افزود: باید از طریق ارتباط بین توزیع‌کنندگان و فروشندگان چای با تولیدکنندگان آن ،سیستم حراج چای که شیوه‌ای تجربه شده در بیشتر کشورهای تولیدکننده چای جهان است، تشکیل شود.

آزادی ادامه داد: در این سیستم، تولیدکنندگان چای،محصول خود را در اختیار شرکت‌هایی که دارای سابقه فعالیت در زمینه‌های بسته‌بندی ،توزیع و فروش هستند، براساس ضوابط مشخص و معین قرار می دهند.

وی تصریح کرد: برای کمک به این موضوع لازم است، با مطالعات میدانی، پرسش و پاسخ‌های دقیق و هم چنین مطالعه جامع الگو مشابه در سایر کشورهای چای‌خیز، یک الگوی بومی و مناسب را برای کشور ارائه کرد.

وی در ادامه به ارائه روش‌های نوین و بهینه‌سازی روش‌های فعال در حوزه بازرگانی چای اشاره کرد و گفت: انطباق خصوصیات محصول تولیدی با سلیقه مشتریان یک ضرورت انکار ناپذیر است.

رییس پژوهشکده چای کشور تصریح کرد: ذائقه مصرف‌کنندگان به نوشیدن چای خارجی عادت کرده است بنابراین لازم است با بکارگیری روش های مناسب مانند اختلاط چای داخلی با چای وارداتی به نسبت های مناسب و یا استفاده از طعم دهنده‌های طبیعی نسبت به مقبولیت چای ایرانی در بین مصرف کنندگان گام برداشت.

وی افزود: همچنین بسته‌بندی با هدف جلب مشتری، تحریک سلیقه، ایجاد اعتماد و اطمینان در مصرف کننده ،یک عنصر حیاتی در بازرگانی چای تلقی می‌شود و همه این موارد نیازمند برنامه‌ریزی و شناخت علمی فرصت‌ها و تهدید‌ها در بازرگانی چای است.  

ایسنا
نظرات بینندگان