پایگاه خبری تحلیلی لاهیگ با افتخار همراهی بیش از یک دهه در عرصه رسانه های مجازی در استان گیلان      
کد خبر: ۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
شهردار لاهیجان اعلام کرد:

"مدیریت پسماند"و"احداث مونوریل"؛ مهمترین برنامه سال جدید

اولین نشست خبری شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با حضور خبرنگاران نشریات و پایگاه‌های خبری در شهرداری لاهیجان برگزار شد.
اولین نشست خبری شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با حضور خبرنگاران نشریات و پایگاه‌های خبری در شهرداری لاهیجان برگزار شد.
به گزارش "لاهیگ" به نقل از "لاهیجان"، شهردار لاهیجان در این نشست با بیان این‌که بعضی از دوستان جملاتی را از شورا یا مردم نقل می‌کنند که صحت ندارد، گفت: کار شهرداری این‌گونه است که شش ماهه دوم سال تجهیز و شش ماهه اول سال کار می‌کنیم.
رضا کحالی با اشاره به پروژه‌های بزرگ شهرداری در سال جاری اظهار کرد: لوله‌گذاری منطقه یوسف آباد یکی از بزرگترین پروژه‌های درحال انجام شهرداری است.
وی با بیان این‌که در بحث مطالعاتی دو کار بسیار بزرگ توسط شهرداری لاهیجان شروع شده است، افزود: مطالعه روی پسماندها و مونوریل در حال حاضر در دستور کار ما قرار دارد.
شهردار لاهیجان با بیان این‌که مهم‌ترین پروژه اجرایی شهرداری در سال 13۹۳، تکمیل پل مالک اشتر و پل سردار جنگل است، اضافه کرد: همین امروز که با شما درحال صحبت هستم، در ۱۴ نقطه شهر درحال انجام کارهای عمرانی هستیم.



وی با بیان این‌که شایعاتی مطرح است که شهرداری لاهیجان بدهکار است، گفت: در تاریخ سی‌ام آذر آماری به شورای شهر دادیم که حداکثر بدهی شهرداری ۴ میلیارد و هفتصد میلیون تومان است که با بحث بدهکاری به پیمانکاران، در نهایت شش میلیارد بدهی داریم.
کحالی با بیان این‌که شهرداری‌ها در کل کشور معمولاً بدهکار هستند، ادامه داد: ما جدولی به نام بودجه داریم و همچنین از سال 13۹۰ تا به اکنون، بیش از ۳۰ میلیارد تومان غرامت پرداخت کرده‌ایم.
شهردار لاهیجان با بیان این‌که اولین شهرداری بودیم که حسابرس مستقل خواستیم تا همه چیز شفاف باشد، تصریح کرد: هرکس ادعای بدهکاری بیشتری دارد، باید این موضوع را اثبات کند.
وی با بیان این‌که اقدامات زیربنایی شهرداری لاهیجان غیرقابل شمارش است، افزود: پایانه مسافربری شهرداری، ساختمان جدید شهرداری، فرهنگسرا، ایجاد چهار ایستگاه آتش‌نشانی، لوله‌گذاری‌های سطح شهر، ایجاد گلخانه، تولید موزائیک و خرید ۲۵ هزار مترمربع ملک برای افزایش آورده‌های شهرداری، جزء اقدامات زیربنایی است.
کحالی در پاسخ به سئوالی درخصوص خرید جزیره استخر لاهیجان گفت: روند حقوقی جزیره در شورای چهارم رو به اتمام است.
وی با اشاره به خرید زمین‌های کوه فلاح‌خیر که میلیاردها تومان برای شهرداری هزینه داشته است، اضافه کرد: رانش این جاده بیشترین دغدغه ما بوده که مبادا مشکلی پیش بیاید و با خرید زمین‌های اطراف این جاده، کار مطالعاتی و عملیاتی آن آغاز می‌شود.
شهردار لاهیجان با اشاره به افتتاح بازارچه صنایع دستی ادامه داد: این پروژه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تدوین شده که از روز دوشنبه آماده بهره‌برداری می‌شود.
وی با اشاره به بودجه‌های سال گذشته و سال جاری شهرداری لاهیجان گفت: سال 13۸۹ بودجه شهرداری لاهیجان، ۹ میلیارد تومان؛ سال 13۹۰، 17 میلیارد تومان؛ سال 13۹1، 31 میلیارد تومان که صددرصد محقق شد و سال 13۹2 این بودجه 35 میلیارد تومان است که البته قرار بود ۵۰ میلیارد باشد که با توجه به حمایت‌های مردم لاهیجان، این امر محقق می‌شود.
کحالی با توضیح این‌که مکانیزم جذب سرمایه‌گذار به‌تنهایی پاسخگوی این قضیه نیست، ادامه داد: خیلی از مسائل باید در مرکز استان حل شود تا در لاهیجان بتوانیم این بسته را برای جذب سرمایه‌گذاران آماده کنیم.
وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با پل مالک اشتر اظهار کرد: این پل به مناقصه گذاشته شد و پیمانکار نیز برنده شد، ولی بعد از چند وقت قبول کرد که جریمه پروژه را پرداخت و کار را رها کند.
شهردار لاهیجان با تأکید بر لزوم آزادسازی بعد از پل مالک اشتر، گفت: فراخوان پیمانکار جدید برای پل مالک اشتر منتشر شده و درخواست خارج شدن از تشریفات اداری مطرح بود که موافقت نشد و به تعویق افتاد.
کحالی با بیان این‌که مطالعات مونوریل 35 درصد پیشرفت دارد، افزود: در سال آینده این پروژه اجرایی خواهد شد.



وی با بیان این‌که بعضی‌ها سئوال می‌کنند که چرا لاهیجان چراغ قرمز و چراغ ایست ندارد، تصریح کرد: فرهنگ رانندگی در این شهر آن‌قدر بالاست که نیاز به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ندارد.
شهردار لاهیجان مصوبه شورای ترافیک را برای انجام این کار ضروری دانست و افزود: با مصوبه شورای ترافیک، بلافاصله چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نصب خواهند شد.
وی با اشاره به منابع پایدار شهرداری، با توضیح این‌که یک شهردار خوب، هر پنج سال یک بار باید شهر را ممیزی کند، گفت: با ساخت یک پارک یا یک هتل درآمد پایدار به‌وجود می‌آید.
کحالی یادآور شد: شهرداری لاهیجان اولین شهرداری بود که طرح توسعه پنج ساله خود را ارائه داده است.
وی با بیان این‌که اکثر شهرهای استان گیلان سال‌هاست که ممیزی نمی‌شود، گفت: من شهردار باید برای ایجاد درآمد پایدار، دنبال طرح مصوب تفصیلی باشم.
شهردار لاهیجان با اشاره به این‌که سرمایه‌گذار حتماً نباید به‌دنبال منابع باشد، خاطرنشان کرد: ایجاد یک ساختمان با تولید شغل برای پنج نفر نیز یک درآمد پایدار است.
وی با اعلام این خبر که اخیراً سرمایه‌گذاری تمایل دارد برای لاهیجان یکصد میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند، ادامه داد: اتاق من برای این‌گونه افراد همیشه باز است.
کحالی با اشاره به این‌که شهرداری به‌همراه شورای شهر به‌دنبال خرید زمین برای آرامستان جدید لاهیجان است، گفت: در سال 13۹۳ این قول را می‌دهم که هفتاد درصد این پروژه تکمیل شود.
در ادامه این نشست، رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به این‌که مشکل ترافیک ۷۰ درصد به فرهنگ این شهر برمی‌گردد، گفت: رفع این معضل در درجه اول نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، زیرا تا وقتی که بنده تشخیص ندهم که برای انجام کارهای ضروری با ماشین شخصی به شهر نیایم، این مشکل به قوت خود باقی است.
ابراهیم مهربان با اشاره به این‌که ترافیک یک واقعیت جامعه امروز است، اظهار کرد: خیابان‌های این شهر برای ۴۰ سال قبل طراحی شده، ولی حجم خودروهای درون شهری روزبه‌روز درحال افزایش است.
شهروند لاهیجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
0
0
شهروند لاهیجانی: آقای شهردار محترم! حق یک عابر پیاده برای عبوری ایمن چیست؟ ماشین‌ها اصلاً پشت خطوط نمی‌مانند، شما که اصلاً در شهر پیاده قدم نمی‌زنید!!! چراغ راهنمایی یک الزام به نظم است، کمااین‌که خود مأمورین همین کار را به‌صورت ناقص انجام می‌دهند و مدت‌ها باید پشت گره‌های ترافیکی باشیم. امیدوارم هرچه سریع‌تر اقدامی شود. و نکته آخر این‌که، آیا خط‌کشی خیابان‌ها هم به فرهنگ مردم مربوط می‌شود؟ چرا اکثر خیابان‌ها خط‌کشی ندارند؟ نمونه‌اش فیاض، خرمشهر، کارگر، کاشف، بلوار امام رضا، بلوار دکتر حکیم، بلوار خلیج فارس، میادین و ... جوابی دارید؟
نظرات بینندگان