مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان:
رضایت گردشگران کانون برنامهریزیهای نوروزی در گیلان است
رضا علیزاده گفت: برنامهریزیها بایستی به گونهای انجام گیرد که علاوه بر ارائه نوروزی نوین، رضایتمندی گردشگران و میهمانان که مهمترین هدف در ارائه خدمات است، محقق شود.
رئیس دبیرخانه کانون ملی گردشگری کشور
تأکید کرد: گردشگران نوروزی بهسمت خانه مسافرهای ساماندهی شده از سوی
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هدایت شوند.
به
گزارش خبرگزاری ایرنا، بهروز جلالی روز سهشنبه در نشست ستاد اجرایی
خدمات سفر گیلان با محوریت "خانه مسافر" در رشت افزود: خانه مسافرها،
اقامتگاههای موقتی هستند که در زمان ازدحام سفر پس از تکمیل ظرفیت هتلها
مورد استفاده قرار میگیرند.
وی ادامه داد: امسال بهطور رسمی خدمات
هماهنگی سفر بهمنظور ساماندهی و هدفمندکردن سفر در کشور دائمی شده و آغاز
کار آن از نوروز 1393 خواهد بود.
مدیر امور استانهای سازمان میراث
فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: 38 گونه تخصصی گردشگری شناسایی شده
که هریک از این شاخهها، مخاطبان گردشگری خاص خود را دارند و بایستی برای
آنان برنامهریزی دقیق صورت گیرد.
جلالی ادامه داد: نمیتوان از سیل
گردشگران در زمانهای خاص چون نوروز مغفول ماند و بایستی آنان را از طریق
آگاهسازی و اطلاعرسانی به سمت خانه مسافرهای شناسایی و بیمه شده در استانها سوق داد.
وی استانهای گیلان، مازندران، گلستان و خراسان رضوی
را بیشترین دارنده خانه مسافر در کشور نام برد و افزود: هدف جلب رضایت
گردشگران است و ساماندهی این اقامتگاههای موقت نباید موجب نگرانی هتلداران
شود.
دبیر حوزه نظارت و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر
اضافه کرد: بایستی برای ارائه خدمات به گردشگران برنامهریزی کامل و دقیقی
صورت گیرد و از طرفی متولیان گردشگری برای دورههای بعد به موضوع آسیبشناسی اهتمام ورزند.
رئیس گروه برنامهریزی گردشگری داخلی کشور نیز در این نشست از شناسایی و ساماندهی 19 هزار و یکصد و سه "خانه مسافر" خبر داد.
رسول فلاحت افزود: برای سه هزار و 941 واحد از آمار یاد شده، پروانه بهرهبرداری صادر شده است.
وی اظهار کرد: خانه مسافرها، اقامتگاههای موقتی هستند که در زمان ازدحام سفر پس از تکمیل ظرفیت هتلها، مورد استفاده قرار میگیرند.
رئیس گروه برنامهریزی گردشگری داخلی کشور تصریح کرد: خانه مسافرها علاوه بر توزیع درآمد در جوامع محلی، تا کنون دو هزار و 500 تا سه هزار شغل مستقیم در کشور ایجاد کردهاند.
فلاحت ابراز امیدواری کرد که با همکاری جامعه هتلداران ایران، پس از ساماندهی خانههای یادشده، هر هتل مجموعهای از خانه مسافرها را زیر نظر گرفته و در راستای جلب رضایت گردشگران ارائه خدمات دهند.
وی اضافه کرد: نظارت در بحث خانه مسافرها بهشدت پیگیری میشود و در نظارتهای پیش از سال نو، دو هزار و 531 اخطار و تذکر کتبی و شفاهی به صاحبان این خانهها داده شده است.
همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: رضایت گردشگران کانون برنامهریزیهای انجام شده در راستای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در استان گیلان است.
رضا علیزاده افزود: برنامهریزیها بایستی به گونهای انجام گیرد که علاوه بر ارائه نوروزی نوین، رضایتمندی گردشگران و میهمانان که مهمترین هدف در ارائه خدمات است، محقق شود.
وی اظهار کرد: بایستی فضایی مهیا شود تا استان گیلان از مواهب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سفر بهرهمند شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تصریح کرد: اکنون بسیاری از جاذبههای گردشگری استان گیلان مغفول مانده و تنها به تعدادی خاص از جاذبهها بسنده شده است.
علیزاده از رؤسای ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستانها خواست نسبت به معرفی و اطلاعرسانی جاذبههای مناطق خود بیش از همیشه اهتمام ورزند.
وی ادامه داد: استان گیلان دارای توانمندیهای بسیاری در زمینه انواع گردشگری تخصصی چون گردشگری دریایی، معماری، فرهنگی، سلامت و ... است که بایستی این جاذبهها شناسایی و بهصورت درست به گردشگران اطلاعرسانی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان مهمترین بحث در نوروز امسال را پاکسازی زیستمحیطی و زیباسازی عنوان و تأکید کرد: همه واحدهای گردشگری مکلفاند علاوه بر واحدهای زیر پوشش، پیرامون محیط بیرونی و تا حدی گردشگری را پاکسازی و زیباسازی نمایند.
علیزاده ساماندهی و نظارت بر خانه مسافرها را از اولویتهای برنامههای این اداره کل عنوان کرد.