اطلاعرسانی روابط عمومیها بايد موجب اعتمادسازی شود
كيهان هاشمنيا با بيان اينكه روابط عموميها پرچم اعتماد هر دستگاه هستند، افزود: روابط عموميها خون جاري دستگاهها بوده و ارتباط اين خون با جان و روح مردم هستند.
استاندار گيلان گفت: اطلاعرساني توسط روابط عموميها بايد موجب اعتمادسازي در بين جامعه و رسانهها شود. به گزارش "لاهیگ" به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، كيهان هاشمنيا در گردهمايي مديران روابط عمومي گیلان كه به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومي برگزار شده بود، با بيان اينكه روابط عموميها پرچم اعتماد هر دستگاه هستند، افزود: روابط عموميها خون جاري دستگاهها بوده و ارتباط اين خون با جان و روح مردم هستند.
وي با تأكيد بر آموزش فعالان عرصه روابط عمومي اظهار داشت: كاركنان روابط عموميها بايد متخصص و دوره ديده در اين بخش باشند؛ چرا كه داشتن تخصص در ارتقاء كيفيت خدمات ارتباط مستقيمي دارد. استاندار گيلان با اشاره به اينكه نبايد نسبت به افكار عمومي بيتوجه بود، ادامه داد: مردم ما بسيار باهوش هستند و به همين دليل بايد در اطلاعرساني به آنان بسيار دقت شود تا موجب اعتماد آنان شود و از سادهانگاري در اطلاعرسانيها پرهيز شود. هاشمنيا تصريح كرد: روابط عموميهايي موفق هستند كه كار تخصصي حوزه خود را انجام ميدهند و با تلاش بيشتر از توانايیشان بايد نشان دهند كه ميتوانند مشاور صديق و توانمندي براي رئيس سازمان خود باشند. وي با بيان اينكه توانمندي روابط عموميها به عملكردشان است، گفت: معيار سنجش مديران، ميزان رضايتمندي بين مردم است و اين رضايتمندي با تلاش روابط عموميها حاصل ميشود.
استاندار گيلان با انتقاد از اينكه بسياري از اطلاعرسانيها و تبليغات ما به ضد تبليغ تبديل شده و اثر سوء در جامعه دارد، افزود: بايد روابط عموميها بهجاي اينكه فقط همت خود را منحصر به نصب پرده و بنر كنند، فكر كرده و برنامهريزي كنند كه استفاده از ابزارهاي اطلاعرساني و تبليغات چگونه بايد باشد تا تأثيرگذارياش بيشتر و موجب اعتمادسازي شود. رئيس شوراي هماهنگي روابط عمومي دستگاههای اجرایی گیلان با اشاره به اينكه در روزگار پيچيده فتنهها عليه نظام جمهوری اسلامی، بيان دستاوردهاي خدمتگزاران مردم بسيار مهم است، گفت: روابط عموميها بايد اين هنر را داشته باشند تا براي تبليغات مناسب از استراتژي رسانهاي خوب بهره بگيرند. وی تأكيد كرد: بخشي از تقويت رسانهها در حوزه اطلاعرساني نيز وابسته به فعاليت روابط عموميهاست. هاشمنیا گفت: البته در بيان خدمات نبايد به آمارسازي روي آورد و از طرف ديگر، بيان نكردن آمارهاي درست نيز همانند آمارسازي اشتباه است.
یوسف گلشن ـ سرپرست اداره كل روابط عمومي و امور بينالملل استانداري و دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي دستگاههاي اجرایی گیلان ـ نيز در اين نشست با اشاره به جايگاه روابط عموميها در نظام ارتباطات سازمانها با مردم و رسانهها، گفت: تقويت اين جايگاه منجر به بهبود شيوههاي ارائه دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در جامعه و ايجاد نشاط اجتماعي بر اساس فرامين رهبر معظم انقلاب ميشود. در ادامه اين نشست، شماری از مسئولان روابط عمومي دستگاههاي اجرايي گیلان به بيان مشكلات و ديدگاههاي خود در حوزه روابط عمومي و اطلاعرساني پرداختند.