پایگاه خبری تحلیلی لاهیگ با افتخار همراهی بیش از یک دهه در عرصه رسانه های مجازی در استان گیلان      
کد خبر: ۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
طی هشت روز گذشته؛

یک میلیون مسافر نوروزی به لاهیجان سفر کرده‌اند

مدیر روابط عمومی شهرداری لاهیجان با اشاره به کشیک‌های شبانه‌روزی و آماده‌سازی این شهر برای پذیرایی از مسافران نوروزی تصریح کرد: هدف همه اقدامات انجام شده، جلب رضایت مسافران و شهروندان است.
مدیر روابط عمومی شهرداری لاهیجان از سفر یک میلیون نفر مسافر نوروزی از 28 اسفند تا پایان روز پنجم فروردین ماه خبر داد.
شاهین جهانگیری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا افزود: سفر این تعداد گردشگر نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 30 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: این میزان افزایش به دلیل اقداماتی است که شهرداری لاهیجان در طول سال گذشته برای پذیرایی از میهمانان نوروزی انجام داده است.
وی احداث پایانه بزرگ مسافربری لاهیجان، زیباسازی مکان‌های گردشگری، به‌ویژه مجموعه استخر واقع در حاشیه دو کیلومتری شهر لاهیجان و احداث بلوار 35 متری عاقلیه برای کاهش ترافیک در مرکز شهر و چهار بانده کردن خیابان اصلی (امام خمینی) را از جمله اقدامات شهرداری لاهیجان طی سال گذشته عنوان کرد.
جهانگیری اضافه کرد: مکان‌های گردشگری لاهیجان نسبت به سال گذشته تغییر صددرصدی یافته که این امر موجبات رضایت شهروندان و هموطنان را فراهم کرده است.
وی یادآور شد: شهرداری لاهیجان سال گذشته به‌عنوان دومین سال متوالی در زمینه استقبال از مسافران نوروزی به‌عنوان شهرداری نمونه در کشور معرفی شد.
جهانگیری گفت: لاهیجان بر اساس مصوبه سفر نخست دولت به استان گیلان، به‌عنوان شهرستان نمونه گردشگری طبیعی و تاریخی کشور معرفی شده که همه ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر است.
وی تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی از ابتدای اسفند ماه را از جمله مهمترین اقدامات برای استقبال از مسافران نوروزی ذکر کرد.
وی مرمت و آسفالت خیابان‌ها، رنگ‌آمیزی جداول و فرش موزائیک پیاده‌روها را از دیگر اقدامات انجام شده برای پذیرایی از مسافران نوروزی عنوان کرد.
مدیر روابط عمومی شهرداری لاهیجان با اشاره به کشیک‌های شبانه‌روزی و آماده‌سازی این شهر برای پذیرایی از مسافران نوروزی تصریح کرد: هدف همه اقدامات انجام شده، جلب رضایت مسافران و شهروندان است.
وی خاطرنشان کرد: ارائه بسته‌های فرهنگی، شامل راهنما و نقشه‌ها برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، هدایت و اسکان مسافران در کمپینگ‌های شهرداری و درنظر گرفتن یک مدرسه برای اسکان مسافران غیرفرهنگی در این شهرستان، اهدای بسته‌های فرهنگی و سوغات، شامل چای لاهیجان و کلوچه‌های سنتی، معرفی صنایع دستی، عرضه لوح فشرده برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و برپایی سفره هفت سین از دیگر اقدامات شهرداری برای استقبال از مسافران نوروزی است.
جهانگیری جمع‌آوری زباله، اجرای برنامه‌های شاد در اوایل روزهای نوروزی از طریق سیستم صوتی در مجموعه استخر لاهیجان و برگزاری تئاتر خیابانی به‌منظور معرفی آیین‌ها و رسوم سنتی لاهیجان را از دیگر اقدامات شهرداری لاهیجان در نوروز امسال خواند.
وی با گرامیداشت ایام دهه فاطمیه بیان کرد: از زمان آغاز دهه فاطمیه، شهر لاهیجان نیز سیاهپوش شد و با نصب بنر و پخش مداحی و همکاری با هیأت‌های مذهبی در اجرای برنامه‌ها، این ایام گرامی داشته شده است.
مدیر روابط عمومی شهرداری لاهیجان اظهار کرد: در روزهای دوازدهم و سیزدهم نوروز، شهردار لاهیجان و نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، برای ارتباط مستقیم و رودرو در مجموعه اسکله استخر در ایستگاه صدای روابط عمومی شهرداری حضور می‌یابند.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، موزه تاریخ طبیعی لاهیجان، پارک تفریحی و آرامگاه کاشف‌السلطنه در کنار بسیاری از یادمان‌های تاریخی، مساجد قدیمی و بناهای زیبا، بام سبز، شیطان کوه، آبشار و بقعه شیخ زاهد گیلانی از جمله مکان‌های گردشگری و مذهبی لاهیجان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
0
0
در قلقله آمارسازی‌های اخیر، این آقای محترم هم خواسته‌اند از غافله عقب نمانند. استاد عزیز! بفرمایید بر چه اساسی به این رقم رسیده‌اید؟ چه مکانیزمی برای اندازه‌گیری مسافرین در اختیار دارید؟ تعریف مسافر چیست؟ و سئوالاتی از این دست که جز حیرانی برای مخاطب این افاضات باقی نمی‌گذارد. دوست عزیز! همشهری گرامی! از این سئوال ناراحت نشوید! اما می‌دانید یک میلیون مسافر، یعنی چند نفر؟ اندازه‌گیری فله‌ای و ارائه آن به مردمی که بیش از شما مسافرین را می‌بینند، توهین به شعور همگان است.
عبدالرضا طاعتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
0
0
عبدالرضا طاعتی: از آقای جهانگیری می‌خواهم که اگر زحمتی برای‌شان نیست، فرآیندی را که طی نموده‌اند تا به این عدد برسند را توضیح دهند. ممنون.
شهروند لاهیجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
0
0
شهروند لاهیجانی: به‌به! به‌به! چه عددی؟ چه رقمی؟ آقای روابط عمومی عزیز! آقای روابط عمومی برتر! از کجا آخه؟؟؟ چه‌جوری آخه؟؟؟ این عدد رو چطور به‌دست آوردی؟ حتماً توی دفتر خاطرات شهرداری امضاء‌ها رو جمع زدی!!! لطف بفرما، توضیح بده...
محمد
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
0
0
محمد: به نظر میرسه جناب روابط عمومی گوی سبقت را از نخبگان میراث فرهنگی ربوده‌اند که این‌چنین آمارزایی می‌کنند! بدبختی این‌جاست که کسی نیست بگه آمارسازی سیخی چند؟ لطفاً آدرس موزه تاریخ طبیعی لاهیجان را مرقوم نمایید، بریم تماشا...
خجسته
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
0
0
خجسته: به‌ نظر می‌رسد این آمار به کمک مدیران نمونه میراث فرهنگی و شهرداری محترم و نمونه که تیشه بر ریشه بناهای تاریخی و بافت قدیمی زده‌اند، تهیه شده و بسیار دقیق است!!!
شاهين جهانگير بلورچيان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
0
0
شاهين جهانگير بلورچيان: ضمن تبريك سال نو به همه عزيزان و مديریت محترم سايت وزين لاهيگ. ابتدا جاي دارد از عزيزاني كه ارائه اين آمار باعث ناراحتي آنان شد، عذرخواهي نمايم. اين حقير نير به واقع قبول دارم كه هنوز براي ثبت پاره‌اي از آمارها تا علمي شدن فاصله داريم، اما حضور افزون مسافران در شهر لاهيجان و گردش در سطح شهر و نقاط حاشيه‌اي شهر لاهيجان در نوروز امسال ثابت كرد كه لاهيجان پرمسافرخيزترين شهر استان گيلان بوده است. از سوي ديگر، نصب دستگاه‌هاي ترددشمار در مبادي ورودي جاده‌هاي استان و ازدحام جمعيتي در ساعات مختلف شبانه‌روز در شهر لاهيجان، هر بيننده‌اي را متقاعد مي‌كرد كه امسال لاهيجان شلوغ‌ترين سال‌هاي اخير را پشت سر مي‌گذارد. همچنين مجموع عملكرد شهرداري لاهيجان براي تغيير و تحول در اين شهر و اقداماتي همچون بازسازي نوار دور استخر، احداث بوستان‌ها و پارك‌هاي جديد، نصب المان‌هاي متنوع، نصب نيمكت‌هاي جديد راك، احداث خيابان‌هاي جديد و ... همه از جمله دلایلي است كه باعث شد مسافران زيادي از خارج و داخل استان براي بازديد وارد لاهيجان شوند. همچنين احداث پايانه (ترمينال) بزرگ مسافري شهرداري كه در نوع خود در استان بي‌نظير است هم باعث شد مسافران زيادي از ديگر نقاط شرق گيلان براي عزيمت وارد لاهيجان شوند. از سوي ديگر، آمارهاي ارائه شده همواره پس از اعلام آمارهاي استاني از سوي ديگر دستگاه‌ها پردازش و اعلام مي‌شود. در اين مصاحبه نيز اينجانب اعلام حدود يك ميليون كردم كه در نگارش خبر يك ميليون درج شد. با اين اوصاف و خيل عظيم مسافران و خودروهايي كه نوروز امسال در لاهيجان حضور داشتند و درحالي كه شهر همجوار اعلام كرده كه بيش از يك ميليون مسافر از اين شهر ديدن كرده‌اند، فكر كنم لاهيجان با جاذبه‌هاي فراوانش به يقين مسافران افزون‌تري داشته است.
حسيني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
0
0
حسيني: اين نظر از آقاي جهانگيري كه با عذرخواهي از منتقدين خود خواست دل آن‌ها را به‌دست آورد و اشتباه خود را جبران نمايد، جالب توجه و شجاعت وي را نشان مي‌دهد. اي كاش ديگر مديران نيز از دادن آدرس غلط خودداري كرده و با مردم روراست باشند. آقاي جهانگيري هم دقت كند همچنان‌كه تا كنون بوده عمل نمايد و با همان صداقت كار كند.
عبدالله
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
0
0
عبدالله: باید خدمت دوستان شهرداری و اداراتی که مسئولیت سرشماری و آمارگیری مسافران را برعهده دارند عرض کنم بنده کارشناس یکی از ادارات خدمات رسانی به روستاهای لاهیجان می‌خواستم گزارشی تهیه کنم تا اداره مطبوع من بتواند خدمات بهتری برای فصل تابستان ارائه دهد. متأسفانه تا کنون نتوانستم به آمار قابل اعتمادی دسترسی پیدا کنم.
نظرات بینندگان