در بین شهرداری کشور؛
شهرداری لاهیجان در خدمترسانی به مسافراننوروزی برتر شد
مدیر روابط عمومی شهرداری لاهیجان گفت: شهردار و کارکنان شهرداری لاهیجان در ایام نوروز به جهت خدمترسانی به مسافران با حضور دائمی در ستاد تسهیلات سفر شهرداری و دور از خانوادههای خود سعی نمودند از هیچ کوششی برای رفاه بیشتر مسافران فروگذار نکنند.
مدیر روابط عمومی شهرداری لاهیجان گفت: شهرداری لاهیجان به عنوان شهرداری برتر کشور در زمینه خدمت رسانی به مسافران نوروزی معرفی شد.
به گزارش "لاهیگ" به نقل از روابط عمومی شهرداری لاهیجان، شاهین جهانگیر بلورچیان با اعلام این خبر افزود: شهرداری لاهیجان به دلیل فراهم نمودن امکانات و تسهیلات برای رفاه مسافران و گردشگران در نوروز سال 1391 به عنوان شهرداری برتر کشور در مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفر کشور معرفی شد.
وی اضافه کرد: سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در فروردین ماه امسال از شهرداریهای کشور خواست تا مجموعه عملکرد خود در نوروز امسال را برای انتخاب شهرداریهای نمونه کشور به این سازمان ارسال کنند، که به همین منظور ستادی ویژه در روابط عمومی شهرداری برای ارائه گزارشی کامل تشکیل شد که خوشبختانه تلاشهای شبانهروزی همکاران نتیجه داد و شهرداری لاهیجان برای دومین بار در طی سه سال اخیر موفق شد در بین شهرداری کشور برتر شود.
وی افزود: در طول یک سال گذشته با مدیریت خستگیناپذیر و شبانهروزی رضا کهالی و تلاش کارکنان شهرداری و حمایت و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر، اقدامات زیادی برای توسعه، آبادانی و تغییر چهره شهر لاهیجان صورت گرفت که این موضوع مورد توجه بسیار زیاد شهروندان و گردشگران واقع شد و از تغییرات صورتگرفته ابراز رضایت کردند.
جهانگیر بلورچیان اضافه کرد: شهرداری لاهیجان برای رفاه حال مسافران نوروزی سعی نمود تمام امکانات خود را برای ارائه تسهیلات به گردشگران و مسافران بسیج نماید و به همین منظور از ابتدای اسفند ماه سال گذشته با تشکیل ستاد تسهیلات سفر نوروزی به ریاست شهردار و با حضور معاون اجرایی و هماهنگی و مدیران واحدهای مختلف، تلاش شبانهروزی برای فراهم نمودن شرایط لازم برای سفر خاطرهانگیز مسافران را آغاز نمود.
وی گفت: شهردار و کارکنان شهرداری لاهیجان در ایام نوروز به جهت خدمترسانی به مسافران با حضور دائمی در ستاد تسهیلات سفر شهرداری و دور از خانوادههای خود سعی نمودند از هیچ کوششی برای رفاه بیشتر مسافران فروگذار نکنند.
مدیر روابط عمومی شهرداری لاهیجان گفت: آمادهسازی كمپهای اقامتی در حاشیه شمالی استخر، پارك جوانهها و مجموعه تفریحی شهر ابریشم با تمامی امكانات شامل نمازخانه، آبخوری، سرویس بهداشتی و حمام در سه نقطه شهر، هماهنگی برای اقامت مسافران فرهنگی و غیرفرهنگی، رنگآمیزی المانهای شهری و خطكشی خیابانها و جداول، نصب بنرها و پیامهای نوروزی و آموزشی، تجهیز حاشیه مجموعه گردشگری استخر به سیستم صوتی برای پخش موسیقی و برنامههای جذاب برای مسافران، بازسازی و آماده نمودن نمازخانههای سطح شهر، پخش اذان در اوقات شرعی در مناطق گردشگری، كاشت گلهای فصلی، جلوگیری از انسداد معابر، قرار دادن كشیك نوروزی در پایانه مسافربری، اهدای سوغات و صنایع دستی و بستههای فرهنگی به مسافران، نظافت و جمعآوری زبالهها به صورت ساعتی در مناطق مختلف شهر، آمادگی نیروهای امداد و آتشنشانی، كشیك ویژه نیروهای خدماتی، تأسیسات، فضای سبز و موتوری، گشت بازرسی سازمان حمل و نقل همگانی، پخش پیامها و فیلمهای مستند گردشگری از تلویزیونهای شهری، چاپ و انتشار بیش از 30 هزار برگ راهنمای گردشگری، پاكسازی كلی معابر شهری، ساخت دكور زیبا و بزرگ سفره هفت سین، مرمت پیادهروها، روكش آسفالت معابر، نصب سطلهای جدید جمعآوری زباله، بازدید مستمر از تمامی اماكن گردشگری، آمادهباش تمامی واحدهای اجرایی شهرداری، برپایی ایستگاه صدای روابط عمومی، نورافشانی آسمان شهر لاهیجان از فراز بام سبز (شیطان كوه)، پاكسازی كلی معابر شهر اعم از خیابانها، میادین و كوچههای اصلی و فرعی از ضایعات و زبالههای خانگی و ساختمانی، احداث و تجهیز سرویسهای بهداشتی سطح شهر و مناطق گردشگری، تهیه فیلم جدید مستند معرفی جاذبههای گردشگری شهر لاهیجان با عنوان "لاهیجان؛ شهر نمونه گردشگری (طبیعی ـ تاریخی) ایران" جهت ارائه به مسافران و پخش از تلویزیونهای شهری، دریافت پیامها، انتقادها و پیشنهادهای مسافران نوروزی به صورت شبانهروزی توسط تلفن پیامگیر 137 روابط عمومی شهرداری، انجام نظرسنجی و دریافت پیشنهادات و انتقادات مسافران، مصاحبه با شبكههای مختلف صدا و سیمای سراسری و مركز گیلان جهت معرفی اماكن گردشگری به مسافران و تشریح فعالیتها و تسهیلات ارائه شده، استقرار نگاهبانان ویژه جهت برقراری نظم و امنیت خاطر مسافران در اماكن گردشگری، همكاری با نیروی انتظامی جهت اخذ قرارداد با نیروهای همیار پلیس برای كمك به راهنمایی و رانندگی و رفع مشكلات ترافیكی، چاپ و انتشار فوری پیام نوروزی مقام معظم رهبری، آماده نمودن پاركینگ برای خودرو جهت رفاه مسافران، قرار دادن مطالب معرفی شهر و اماكن گردشگری لاهیجان در پایگاه اینترنتی شهرداری لاهیجان جهت سهولت دستیابی همه افراد به اطلاعات مربوط به شهر نمونه گردشگری لاهیجان، نصب چراغهای جدید روشنایی در سطح شهر، برپایی چادرهای راهنمای گردشگری و نمایشگاههای صنایع دستی در اماكن گردشگری، نصب تابلوهای راهنمای مسافران به سمت جاذبههای گردشگری، اجرای برنامههای هنری با حضور هنرمندان مطرح استان و صدا و سیما، اصلاح هندسی میادین، بلوارها، خیابانهای سطح شهر به منظور تسهیل در عبور و مرور خودروها از جمله اقدامات شهرداری لاهیجان برای رفاه مسافران در نوروز سال 1391 میباشد.