رئيس سازمان بازرگاني گيلان گفت: بالندگي بازرگاني چاي نياز به اقدامات ويژه براي مرتفع شدن مشكلات توليد و صادرات چاي دارد.
به گزارش "لاهیگ" به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی گیلان، سياوش اميني در اولین جلسه میز چای در سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بايد در جهت
مرتفع نمودن مشكلات پيش روي توليد و صادرات چاي اقدام ويژه بهعمل آورد و با از ميان برداشتن مشكلات ميتوان در
آينده علاوه بر رشد بالندگي بازرگاني چاي، شاهد رضايت كشاورزان چايكار و
ارتقاء كمي و كيفي اين صنعت در كشور باشيم.
وي افزود: چاي از جمله محصولاتي است كه نياز به ديدگاه ملي دارد و ايجاد برند ملي چاي راهگشای مشکلات پیش روی این محصول ملی است.
وی خاطرنشان كرد: ايجاد سازمان چاي و اعطای اختيارات به
استانداران درخصوص مشكلات چاي، از جمله اقدامات مطلوبي است كه صورت گرفته و
بايد فضا در حوزه برندسازي، توليد كيفي و تجاري سازي چاي آمادهتر شود.
وي
ادامه داد: اگرچه مسئوليت محصول چاي با سازمان چاي است، اما با توجه به
وظايف ذاتي سازمان بازرگاني براي رونق بخشيدن به بازار كالاهاي استان، ابعاد مختلف در حوزه توليد و بستهبندي پیشبینی شده است.
اميني اظهار داشت: براي اغلب محصولات استراتژيك كشور، چاپ كتاب
آموزشي بستهبندي درنظر گرفته شده است كه در استان اين روند چندان مطلوب
نيست و تصميم گرفته شده است چاپ كتاب آموزش بستهبندي چاي در جهت رفع
مشكلات اين محصول در استان صورت گيرد.
وي
خاطرنشان كرد: در راستاي آموزش تجارت چاي نيز اقدامات لازم صورت گرفته است
و با حضور وزرای بازرگاني و جهاد كشاورزي ميز عالي چاي نيز تشكيل شده
است.
وي
افزود: در استان نيز تاكنون 2 جلسه ستاد راهبردي چاي به رياست استاندار
گيلان تشكيل شده است و مديريت عالي استان به جد پيگير حل مشكلات چاي است.
وي با اشاره به اینکه مشكلات چاي را در بخش بازرگاني بايد حل كنيم تا بخشهاي ديگر
آن موفق شوند اظهار امیدواری كرد: توليد باكيفيت با تكنولوژي بالا، صادرات و مهمتر از همه با مديريت بر واردات
كه تاكنون از نگاه بازرگاني چاي صورت نگرفته است، تجارت چاي رونق خواهد یافت.