با بهرهبرداری از اتوبان رشت ـ آستارا؛
كريدور جادهای شمال ـ جنوب كشور در استان گيلان تكميل میشود
مديركل منطقه 4 شركت ساخت و توسعه زيربنايي وزارت راه و ترابري اضافه كرد: اتوبان رشت ـ تالش ـ آستارا 188 كيلومتر طول دارد و پيمانكاران در طول مسير درحال اجراي اين طرح بزرگ ملي هستند.
مديركل
منطقه 4 شركت ساخت و توسعه زيربنايي وزارت راه و ترابري گفت: با
بهرهبرداري از اتوبان رشت ـ تالش ـ آستارا، كريدور جادهاي شمال به جنوب
كشور
در استان گيلان تكميل ميشود.
به گزارش خبرگزاری ايرنا، عبدالحسين بيگدلي روز چهارشنبه در
بازديد از طرح در دست احداث اتوبان رشت به آستارا افزود: با بهرهبرداري از
اين طرح جادهاي مهم در سال 1391، تردد در مسير حمل و نقل و ترانزيت كالا
از جنوب به شمال كشور و بالعكس تسهيل و ايمن ميشود.
وي بيان كرد: هنوز اعتبارات امسال وزارت راه و ترابري به تصويب نهايي
نرسيده، ولي در صورت تأمين اعتبارات مناسب، طرحهاي اولويتدار از جمله طرح
اتوبان رشت به آستارا در اولويت اجرا و تكميل قرار خواهد گرفت.
مديركل منطقه 4 شركت ساخت و توسعه زيربنايي وزارت راه و ترابري با
اشاره به اهميت كريدور شمال ـ جنوب در مسير ترانزيتي كشور ابراز اميدواري
كرد كه طرحهاي واقع شده در اين مسير با سرعت و استاندارد مطمئن در جهت
توسعه صنعت حمل و نقل عمومي كشور اجرا شود.
وي احداث كنارگذر شهرهاي واقع شده در مسير جادهاي را از جمله اولويتهاي
وزارت راه و ترابري ذكر و تصريح كرد: كنارگذرها هميشه مسيرهاي جادهاي
ايمنتر از داخل شهرها هستند و احداث كنارگذر علاوه بر كاهش بار ترافيكي
داخل شهرها، موجب ايمني بيشتر شهروندان و تسهيل در تردد خودروهاي عبوري
ميشود.
بيگدلي ادامه داد: وزارت راه و ترابري تمام تلاش و همت خود را براي
احداث كنارگذر شهرها متمركز كرده و در اين زمينه اقدامات خوبي تاكنون به
ثمر رسيده، بهطوري كه اغلب مسيرهاي اتوباني و جادههاي عريض كشور به صورت
كمربندي شهرها احداث شدهاند.
وي همچنين خواستار عقبنشيني، تعريض و احداث ابنيه مورد نياز در مسير
احداث اتوبان رشت به آستارا شد و گفت: سرعت احداث و تكميل اين مسير جادهاي
در دست احداث مطلوب و در حد استاندارد است.
مديركل منطقه 4 شركت ساخت و توسعه زيربنايي وزارت راه و ترابري اضافه
كرد: اتوبان رشت ـ تالش ـ آستارا 188 كيلومتر طول دارد و پيمانكاران در طول
مسير درحال اجراي اين طرح بزرگ ملي هستند.
به گزارش خبرگزاری ايرنا، با تكميل كريدور ترانزيتي شمال ـ جنوب ايران، ارتباط
كشورهاي آسياي منطقه قفقاز، روسيه و كشورهاي اروپاي شرقي با خليج فارس و
شبهقاره هند تسهيل شده و موجب رونق مبادلات تجاري و بازرگاني ايران با
كشورهاي حاشيه درياي خزر خواهد شد.