پایگاه خبری تحلیلی لاهیگ با افتخار همراهی بیش از یک دهه در عرصه رسانه های مجازی در استان گیلان      
کد خبر: ۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۸
م. مؤيد:

تبليغات كتاب بسيار عقب‌مانده‌تر از وضعيت موجود كتاب است

شاعر و نویسنده برجسته لاهیجی، معتقد است: مردم احساس جبر مي‌كنند كه قبض آب و برق خود را بپردازند، اما احساس جبر نمي‌كنند كه كتاب را ـ آن‌ هم با قيمت‌هاي بسيار بالاي كنوني ـ بخرند.

شاعر و نویسنده برجسته لاهیجی، معتقد است: وضعيت تبليغات براي كتاب در كشور ما با وضع موجود متناسب نيست و بسيار عقب‌مانده‌تر از وضعيت موجود كتاب است.
م. مؤيد در گفت‌وگو با خبرگزاري ايسنا، وضعيت تبليغات كتاب را در كشورمان نامناسب توصيف كرد و افزود: وضعيت حاد سياسي و نگاه‌هاي تند سياسي هيمنه‌اي دارد كه اكنون بر جريان فرهنگي مسلط شده است و ما براي تبليغات كتاب بايد به يك آرامش نسبي برسيم تا رسانه‌هاي موجود بتوانند به معرفي و نقد كتاب بپردازند.
او، تأكيد كرد: اكنون كسي ‌دنبال كتاب فرهنگي و هنري و نقد كتاب فرهنگي و هنري نيست، و اين‌گونه مسائل در جمع‌هاي بسيار خاص مطرح مي‌شوند؛ درحالي‌كه بايد در نزد عموم و در روزنامه‌هاي كثير‌الانتشار منتشر شوند.
م. مؤيد در ادامه، عنوان كرد: اكنون روزنامه‌ها درگير شرايط حاد سياسي و اجتماعي هستند و ما بايد به يك شرايط آرامش برسيم تا همه روزنامه‌هايي كه عنوان فرهنگي را به دنبال عناوين سياسي و اجتماعي به‌دنبال مي‌كشند و بر بالاي آن‌ها نوشته شده است "سياسي، اجتماعي و فرهنگي" بتوانند در بخش فرهنگي، در معرفي و نقد كتاب و ديگر مسائل فرهنگي بكوشند.
اين شاعر و نویسنده برجسته لاهیجی همچنين قيمت كتاب را گران ارزيابي كرد و افزود: اما اين گراني متناسب با گراني ساير كالاهاست، ولي از آن‌جايي كه افراد نسبت به خريد آن احساس جبر نمي‌كنند، كنار گذاشته مي‌شود.
او، افزود: مردم احساس جبر مي‌كنند كه قبض آب و برق خود را بپردازند، اما احساس جبر نمي‌كنند كه كتاب را ـ آن‌ هم با قيمت‌هاي بسيار بالاي كنوني ـ بخرند.
م. مؤيد همچنين تصريح كرد: اين گراني بيش از هر چيز بر گسترش كتاب‌خواني اثر مي‌گذارد. اين درحالي است كه اولياي امور دوست دارند كتاب منتشر شود و به‌ دست مردم برسد و به عنوان واجبات از سوي مردم خوانده شود.

نظرات بینندگان