كدخبر: ۷۸۳۵
تاريخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
send ارسال به دوستان
print نسخه چاپي
معاون اجرایی رئیس جمهور:
امیدواریم سفر هیأت دولت مرهمی بر زخم‌های گیلان باشد
محمد شریعتمداری با اشاره به پانزدهمین سفر استانی دولت و کاروان "تدبیر و امید" به گیلان گفت: در این سفر، راهکارهای توسعه صنعت استان گیلان منطبق با موازین زیست‌محیطی بررسی می‌شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به پانزدهمین سفر استانی دولت و کاروان "تدبیر و امید" به گیلان گفت: در این سفر، راهکارهای توسعه صنعت استان گیلان منطبق با موازین زیست‌محیطی بررسی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمد شریعتمداری روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح سامانه مرکز ارتباطات مردمی گیلان با رئیس جمهوری که در آستانه سفر دولت به این استان در رشت برگزار شد، افزود: دولت "تدبیر و امید" به‌دنبال توسعه فعالیت‌های الکترونیکی است و مردم با استفاده از این سامانه می‌توانند از هر مکانی با استفاده از شماره تلفن 111، نظرات و خواسته‌های خود را برای طرح در هیأت دولت مطرح کرده و کد رهگیری دریافت کنند.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت "تدبیر و امید" به استان گیلان ادامه داد: در این استان، زخم‌هایی وجود دارد که امیدواریم سفر هیأت دولت بتواند برای آن‌ها مرهمی باشد.
معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: استان گیلان دارای پتاسیل‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری است که تا کنون از آن‌ها بهره‌برداری مناسب نشده که از آن‌جمله می‌توان به ظرفیت رونق گردشگری این استان با توجه به برخورداری از مناطق جنگلی و سواحل زیبا اشاره کرد.
شریعتمداری یادآور شد: خدمات یک سال گذشته دولت "تدبیر و امید" باعث شده نرخ بیکاری در گیلان کاهش داشته باشد؛ گرچه همچنان از بیکاری جوانان و قشر تحصیل‌کرده این استان نگرانیم و تمام تلاش خود را برای ارتقاء سطح اشتغال مفید استان انجام خواهیم داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 گفت: از نظر ایران، در این مذاکرات، نتیجه برد ـ برد مطرح است و در نهایت این مذاکرات باید منتج به حفظ منافع ملی باشد.
معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: یک نتیجه ملموس این مذاکرات این است که در طول یک سال گذشته هیچ قطعنامه ظالمانه‌ای علیه ایران تصویب نشده است.
استاندار گیلان نیز در این مراسم، راه‌اندازی سامانه ارتباط مردمی با رئیس جمهوری با استفاده از خط تلفن 111 را یک امکان مناسب و ارزشمند برای دسترسی عموم مردم به هیأت دولت برای انعکاس مشکلات و نظرات ذکر کرد.
محمدعلی نجفی ادامه داد: مردم می‌توانند 24 ساعت قبل از سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت و همچنین 24 ساعت بعد از سفر، با این سامانه ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را مطرح کنند.
وی گفت: مردم با ارائه کد ملی و دریافت شماره رهگیری، یک ماه بعد، پاسخ خود را درخصوص مشکل طرح شده، دریافت خواهند کرد.
همچنین مدیرکل ارتباطات مردمی و سفرهای نهاد ریاست جمهوری در ادامه این مراسم اظهار کرد: در این مرکز، 216 اپراتور همزمان در چهار شیفت کاری، آماده پاسخگویی و دریافت مشکلات و گزارش‌های مردم هستند.
ناصر امیری ادامه داد: سامانه سامد با شماره تلفن 111 به‌طور رایگان فعال شده و کارشناسان ادارات و سازمان‌های استان گیلان، مشکلات مردم را در این سامانه ثبت و ضبط می‌کنند.
وی راه‌اندازی این سامانه را در راستای تکریم ارباب رجوع خواند و افزود: این سامانه، اولین شیوه دریافت مشکلات مردم از طریق سیستم الکترونیک است که در دولت یازدهم راه‌اندازی شده و از نامه‌نگاری و معطل شدن در خیابان‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس جمهوری و هیأت دولت، فردا (چهارشنبه) پانزدهمین سفر استانی را به گیلان انجام می‌دهند.
رئیس جمهوری و کاروان دولت "تدبیر و امید" پیش از این به استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان و قم سفر کرده‌اند.
نام:
ايميل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"