سومین اورژانس اجتماعی بهزیستی استان گیلان در لاهیجان مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
به گزارش "لاهیگ" به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی گیلان، رئیس اداره بهزیستی لاهیجان در آیین بهرهبرداری اورژانس اجتماعی به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیتهای این نهاد اجتماعی پرداخت و گفت: برنامه اورژانس اجتماعی لاهیجان در سه بخش خط تلفن 123، تیم سیار و مركز مداخله در بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی افتتاح شده است.
دکتر حمیده پورفهیم هدف از راهاندازی این خط اورژانس را طبق دستورالعملها و سیاستهای سازمان بهزیستی كشور، استان و با توجه به جمعآوری و بررسی آمار آسیبهای اجتماعی موجود در سطح شهرستان نامید.
وی، افزود: اورژانس اجتماعی لاهیجان، شامل چهار نفر در تیم سیار در دو شیفت و دو نفر در خط تلفن 123 است که به صورت تمام وقت فعالیت دارند.
رئیس اداره بهزیستی لاهیجان، خاطرنشان كرد: همچنین 10 نفر نیز در مركز مداخله در بحرانهای اجتماعی و در مجموع به تعداد 14 نفر از كارشناسان و دیگر نیروها بوده كه اعتبار پیشبینی شده در این طرح، مبلغ یك میلیارد ریال است.
پورفهیم، اظهار داشت: خط 123 اورژانس اجتماعی بهزیستی لاهیجان، به عنوان سومین شهرستان پس از رشت و فومن و با همکاری کلینیک مددکاری سفیر سلامت راهاندازی شده است.
در ادامه این مراسم، دکتر فرحناز نوبخت راد ـ معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی گیلان ـ در مورد ضرورت راهاندازی برنامه اورژانس اجتماعی در سطح شهرستانهای استان گیلان توضیحاتی بیان کرد و پس از آن، سیدحسن موسوی چلک ـ مدیرکل دفتر امور آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ـ نیز در مورد وضعیت مراکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور گزارشی ارائه نمود.
در آیین افتتاح اورژانس اجتماعی بهزیستی لاهیجان، فرماندار، رئیس دادگستری، مشاور امور بانوان فرمانداری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین مدیرکل دفتر امور آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و مسئولان اداره کل بهزیستی استان گیلان حضور داشتند.