كدخبر: ۱۵۷
تاريخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۱
send ارسال به دوستان
print نسخه چاپي
میل به گردشگری در گیلان امسال به مراتب بیشتر است
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، گفت: از بیست و هفتم اسفند ماه سال گذشته تاکنون دو میلیون و 387 هزار و 820 مسافر وارد استان شده‌اند که از این میزان مسافر، یک میلیون و 671 هزار و 475 نفر گردشگر هستند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، گفت: از بیست و هفتم اسفند ماه سال گذشته تاکنون دو میلیون و 387 هزار و 820 مسافر وارد استان شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری مهر؛ رضا علیزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از این میزان مسافر، یک میلیون و 671 هزار و 475 نفر گردشگر هستند.
وی، افزود: 75 درصد از مسافران با خودروی سواری، 24 درصد با اتوبوس و مینی‌بوس و یک درصد نیز با کامیون به گیلان سفر کرده‌اند.
علیزاده، عنوان کرد: از این تعداد خودرو، یک میلیون و 794 هزار و 548 دستگاه سواری و وانت، 567 هزار و 780 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس و 25 هزار و 492 دستگاه کامیون بودند.
وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی در استان، افزود: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با شش کمیته مختلف از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه سال 1387 فعال است.
وی با اشاره به وضعیت هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مجتمع‌های سیاحتی، تفریحی و پذیرایی استان گیلان در جهت اسکان و اقامت میهمانان نوروزی نیز یادآور شد: در ایام نوروز، هشت واحد هتل آپارتمان در رشت، بندر انزلی، آستارا و چابکسر با مجموع 60 سوئیت و 100 واحد آپارتمان با 524 تخت آماده پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی است.
علیزاده، ادامه داد: برای رفاه حال میهمانان نوروزی در سفر به این منطقه و در راستای ساماندهی خانه‌های استیجاری در قالب طرح "مسافر کاشانه" بیش از 900 خانه در گیلان شناسایی و در ایام نوروز در اختیار مسافران قرار گرفته است.
وی، بیان داشت: تیم‌های نظارتی سازمان نیز با حضور گسترده در 13 مسیر و چهار محور استان به‌طور روزانه بر وضعیت و نحوه ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی و سایر موارد نظارت می‌کنند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، گفت: 348 بازدید در راستای طرح‌ بازرسی روزانه ویژه ایام نوروز از تأسیسات گردشگری توسط بازرسان این معاونت در قالب سه ‬گروه نظارتی انجام شده است.
علیزاده، اظهار داشت: یک تیم بازرسی مشترک متشکل از تعزیرات، اماکن نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نظارت بر اماکن و تأسیاسات گردشگری استان را نیز برعهده دارند.
وی با اشاره به این‌که 290 واحد اقامتی و پذیرایی در گیلان وجود دارد، بیان داشت: از مجموع 348 مورد بازدید نظارتی،14 واحد مورد تشویق، 43 مورد اخطار و 95 مورد تذکر کتبی وشفاهی بوده است.
علیزاده، اعلام کرد: این بازدیدها از ‪ ۲۷‬اسفند ماه سال گذشته تاکنون از مراکز اقامتی، هتل، متل، مهمانپذیر و دفاتر خدمات مسافرتی انجام شده است.‬
وی، خاطرنشان کرد: تأسیسات گردشگری استان با تمام توان در تلاش برای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران است.
وی با اشاره به این‌که میل به گردشگری در گیلان امسال به مراتب بیشتر است، عنوان کرد: پس از گذشت حدود 10 روز از تعطیلات نوروزی، خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی برای مسافران در استان به‌وجود نیامده است.
علیزاده، اظهار داشت: با بررسی‌های به‌عمل آمده تاکنون مشکلات خاصی مبنی بر رضایت نداشتن مسافرین نسبت به اماکن گردشگری و یا عدم خدمات‌رسانی مناسب گزارش نشده است.

نام:
ايميل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"