جهت افزایش توانمندیهای همکاران فرهنگی در زمینه اقدام پژوهی به منظور اصلاح و بهبود عملکرد آموزشی و پرورشی و مشارکت عموم کارکنان به عنوان عناصر سازنده و فکور، کارگاه آموزشی اقدام پژوهی با شرکت 78 نفر از همکاران فرهنگی در دو کلاس درس در دبیرستان عفاف لاهیجان برگزار شد.
کارگاه آموزشی اقدام پژوهی برای فرهنگیان لاهیجان برگزار شد.
به گزارش "لاهیگ" به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش لاهیجان، در اجرای بخشنامه سازمان آموزش و پرورش گیلان، جهت افزایش توانمندیهای همکاران فرهنگی در زمینه اقدام پژوهی به منظور اصلاح و بهبود عملکرد آموزشی و پرورشی و مشارکت عموم کارکنان به عنوان عناصر سازنده و فکور، کارگاه آموزشی اقدام پژوهی با شرکت 78 نفر از همکاران فرهنگی در دو کلاس درس در دبیرستان عفاف لاهیجان برگزار شد.
به گزارش "لاهیگ"، همچنین سومین نشست تبادل تجربه معلمان پایه پنجم ابتدایی شهرستان لاهیجان برگزار شد.
در این جلسه، محسن فلاحتگر ـ کارشناس تکنولوژی و گروههای آموزشی دوره عمومی ـ ضمن تبریک هفته معلم، توضیحات لازم در مورد رعایت اصول طراحی سئوالات امتحانی پایانی توسط معلمان طراح سئوالات را ارائه نمود و برخی موضوعات مرتبط با گروههای آموزشی را یادآور شد.
در ادامه، توانا ـ سرگروه پایه پنجم ـ شرحی از جلسات استانی ارائه نمود و به سئوالات همکاران پاسخ گفت و پس از آن، اکبرنژاد به عنوان مدرس گروه، با استفاده از دانشآموزان کلاس خود، به تدریس عملی درس جغرافیا پرداخت.
رئیس اداره آموزش و پرورش لاهیجان نیز در این نشست در مورد برخی مسائل آموزشی و اقدامات انجامگرفته خدماتی و مالی، توضیحاتی ارائه داد و به سئوالات همکاران پاسخ گفت.
در پایان نیز، اکبرنژاد با کسب رأی اکثریت حاضران به عنوان سرگروه پایه پنجم در سال تحصیلی آینده انتخاب شد.
به گزارش "لاهیگ"، همچنین سومین نشست گروههای آموزشی ریاضی مقطع راهنمایی با حضور دبیران مربوطه در محل کارگاه رایانه هنرستان بعثت لاهیجان تشکیل شد.
در این نشست، محسن فلاحتگر ـ کارشناس تکنولوژی و گروههای آموزشی دوره عمومی ـ در مورد لزوم توجه دبیران به رعایت اصول طراحی سئوالات امتحانی پایانی با عنایت به بنیه علمی دانشآموزان کلاس و مدرسه و آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و دانشآموزان شرکتکننده در آزمون، توضیحاتی ارائه داد.
در ادامه، میرواحد ـ سرگروه ریاضی ـ گزارشی از جلسه استانی ارائه نمود و پس از آن، مسعودی به عنوان مدرس گروه، آموزشهای لازم در مورد چگونگی طراحی سئوالات ریاضی را به صورت کارگاه آموزشی برای همکاران خود تشریح کرد.
در پایان این نشست نیز، شعبان مقصودی با رأی اکثریت حاضران به عنوان سرگروه ریاضی در سال تحصیلی آینده انتخاب شد.