به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لاهیگ به نقل از خبرگزاری تسنیم ، محمدرضا احمدی با تأکید بر ارتباط قوی بین دانشگاه و صنعت اظهار داشت: اگر ارتباط بین
صنعت و دانشگاه تقویت شود قطعاً هم صنعت به روز شده و هم بسیاری از مشکلات
کنونی از طریق راهکارهای علمی برطرف میشود.
عضو کمیسیون آموزش و
تحقیقات مجلس گفت: وقتی به عنوان مثال برای رساندن تولید به یک مقیاسی
برنامهریزی میکنیم باید ابتدا آن را از لحاظ علمی بررسی کرده و همه جوانب
آن را در نظر بگیریم که یک پروژه مانند اتوبوس شهری رشت و یا تصفیه خانه
سراوان با مشکل و گاهاً بن بست مواجه نشود.
عضو مجمع نمایندگان
گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه این مشکلات مذکور نتیجه عدم
تعامل با دانشگاه و غیرعلمی برخورد کردن با پروژهها است خاطرنشان کرد: در
طرح آمایش دانشگاهها که در کمیسیون آموزش مجلس در حال بررسی است به دنبال
نزدیک کردن ارتباط صنعت و دانشگاه هستیم.
وی با اشاره به مهارت آموزی به عنوان رویکرد اصلی کمیسیون آموزش در سال
جدید افزود: به دنبال این هستیم که به دانش آموزان و دانشجویان مهارت
بیاموزیم که آنها پس از فارغالتحصیلی به جای جویای کار یک کارآفرین باشند
و این سیاست کاری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سال جدید است.
عضو
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه یکی از محورهای مباحث در
کمیسیون آموزش لغو کنکور است گفت: نمونه این امر جذب دانشجویان بدون کنکور
در دانشگاههای پیام نور است و در تلاشیم که این رویه را به سایر
دانشگاهها تسریع دهیم تا گامی به سمت حذف کنکور باشد.
احمدی ابراز
داشت: برخی رشتهها مانند پزشکی و پرستاری پرتراکم بوده و متقاضی زیادی
دارد و دسته دیگری از رشتهها کم رقابت هستند و به دنبال این هستیم که
متقاضیان این رشتههای کم رقابت بدون آزمون به دانشگاه روند و متقاضیان
رشتههای پررقابت با آزمون وارد دانشگاه شوند.
نماینده مردم رشت و
خمام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته طبیعتاً در مقابل حذف کنکور
سختگیریهایی در دانشگاهها اعمال میشود که دانشجویان با سطح علمی
بالایی فارغالتحصیل شوند.